Thursday, May 04, 2006

Amir Husaini dah pandai...

Amir Husaini dah masuk umur setahun, dan dah pandai buat beberapa perkara:
  1. Dah pandai acah ayah dgn mama
  2. Dah pandai meniti sambil pegang sofa / katil
  3. Dah pandai tengok iklan kat tv
  4. Dah pandai cakap perkataan monosyllable spt dok (duduk), tik (itik), nak, mai (mari), tok, ma (mama) dan beberapa lagi
  5. Dah pandai guna isyarat, misalnya tunjuk jari kat mulut bila lapar, tunjuk kat objek yang nak dipegang, tepuk bila seronok, lambai bila bye-bye, angkat 2 tangan bila nak suruh dukung, dsb.
  6. Dah tahu cemburu bila tok dukung sepupu
  7. Dah tahu buat bunyi binatang macam harimau, singa dan itik.
  8. Dah pandai suruh ayah dgn mama baca buku cerita.

Itulah Amir Husaini. Berat umur 1 tahun cecah 9.2 kg. Tapi tak nampak bulat sebab orangnya tinggi ikut Arwah Tok Dali dia.

3 comments:

marisa said...

Seronok kan tengok how the children grow and learn new things everyday , rite?

..I'm so happy reading this post....
buat saya rindu dekat anak-anak sepupu saya di KL. Irfan Aziq(7 thn),Ishacq Izack( 6 thn), Miza Syuhada(7 thn),Miza Syafiqah(11 bulan), Nurimanina(2 thn) dan Kamelia Aida(7thn)..

Semuanya panggil saya "Aunty Etty Botty"(kecuali Syafiqah, dia belum boleh bercakap). Mama diorang ajar!

P/S:- Entah bila boleh bertemu jodoh saya dan mempunyai anak sendiri. LOL!

Dr. Shaikh Mohd Saifuddeen said...

Hehehe.. kalau rindu dgn anak saudara, rajin-rajinlah masuk blog Husaini nie.

Ermmm... Botty tu ada maksud ke?

Jodoh pertemuan di tangan Allah. Insya-Allah akan dipertemukan jua suatu hari nanti. Kisah jodoh saya pun kira yang tak dijangka juga. Caught semua org by surprise, termasuk isteri saya... hehehe. Ned tahu kot cerita nie...

marisa said...

Ned takde kat UTP sekarang utk ceritakan. Dia balik kampung siang hari tadi lepas solat Jumaat. Ntah mana satu pun saya tak pasto, coz kemudian dia sms saya kata reroute to KL pulak..well hope he's safe.

Well, saya pun tak erharap utk berkahwin dlm masa terdekat. sebab masih byk tanggungjawab pada keluarga sendiri. :D

keep me posted on amir...

P/s :- Botty takde apa-apa maksud , just usikan mama diorang(sepupu-sepupu) saya pada saya.