Sunday, July 15, 2007

Jalan sakan

Semalam, Amir Husaini berjalan sakan. Mula-mula pergi kenduri di rumah Ami Hanafiah. Ami Hanafiah baru beli rumah di Alam Damai, Cheras. Jadi dia buat kenduri doa selamat dan tahlil sebelum pindah masuk ke rumah baru. Di sini Husaini jumpa sepupu-sepupu - Kakak Amira dan Adik Ayuni. Kakak Amira tak layan sangat Husaini sebab dia sibuk main dengan kawan-kawan dia. Tapi dengan Adik Ayuni, Husaini suka betul. Siap pegang tangan dengan cium pipi. Nyaris Husaini nak angkat Adik Ayuni, tapi nasib baik mama nampak. Hehehe...

Lepas tu, pergi pula ke Putrajaya rumah Tok Kim. Di situ, Husaini jumpa Tok Kim, Tok Mah, Tok Noor, Tok Hamzah dan Tok Faridah. Mereka nie semua adalah adik-adik Tok Abah, jadi kira pangkat datuk saudara dengan nenek saudara kepada Husaini.

Sebelum balik rumah, singgah dulu di Alamanda. Saja jalan-jalan di situ dengan Tok Abah, Mak Tok dengan Khala Liyana. Mama beli biskut di Famous Amos. Ayah pula bawa pergi kedai MPH. Di MPH, Husaini macam biasa seronok bukan main bila nampak buku. Ayah beli dua buku untuk Husaini. Tak sempat keluar kedai, Husaini terus ambil buku, duduk di satu sudut kedai MPH dan baca buku.

Lepas tu bila dah dalam perjalanan balik, Husaini terus tertidur dalam kereta. Agaknya letih sangat sebab jalan sakan.

No comments: