Sunday, May 20, 2007

Ceria di Aquaria

Hari nie ayah dengan mama bawa Amir Husaini pergi Aquaria. Kami sampai di Aquaria selepas pukul 11 pagi - waktu tu Aquaria baru saja dibuka, jadi belumlah ramai sangat orang. Kebetulan sekarang nie di Aquaria tengah ada pameran penyu. Masuk-masuk saja dapat tengok banyak jenis penyu.

Bila masuk terowong di Aquaria, Husaini dapat tengok banyak ikan dan hidupan laut yang lain. Memang Husaini nampak leka masa lalu di terowong. Antara ikan yang paling menarik perhatian Husaini di terowong ialah ikan jerung dan ikan pari. Ikan pari besar beberapa kali berenang di atas bumbung terowong.

Husaini juga bernasib baik sebab dapat tengok 'feeding show.' Masa 'feeding show' tengah berjalan, Husaini pegang dinding akuarium sambil tengok ikan diberi makan. Lama juga rasanya Husaini dok perhatikan ikan-ikan diberi makan.

Rasa macam tak puas di Aquaria sebab dalam sejam dah habis tengok semua benda. Jadi ayah dengan mama decide bawa Husaini pusing terowong Aquaria untuk kali kedua. Sekali lagi masa di terowong, Husaini leka dengan ikan-ikan yang berenang dekat dengan kaca akuarium.

Selesai semuanya, ayah dengan mama bawa Husaini ke Atlantis Gift Shop sebelum keluar dari Aquaria. Di situ, ayah dengan mama belikan Husaini baju t-shirt Aquaria dengan stuffed clown fish.

Lebih kurang pukul 12.30 tengah hari, kami semua pun berangkat balik. Husaini nampak ceria di Aquaria. Belum pernah dia tengok ikan sebanyak dan sebesar itu. Insya-Allah bulan depan ayah bawa pergi tempat lain pulak.

No comments: